Questões de Concursos Língua Inglesa e Educação

Resolva questões de Língua Inglesa e Educação comentadas com gabarito, online ou em PDF, revisando rapidamente e fixando o conteúdo de forma prática.

Filtrar questões
💡 Caso não encontre resultados, diminua os filtros.

21Q486097 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Língua Inglesa, SEDU ES, FCC

Atenção: As questões de números 37 a 46 referem-se à Metodologia de Ensino de Inglês. Quando se focaliza o produto e não a atividade social no ensino-aprendizagem da língua estrangeira a ênfase recai sobre
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

22Q485344 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Língua Inglesa, SEDU ES, FCC

Atenção: As questões de números 37 a 46 referem-se à Metodologia de Ensino de Inglês. As metodologias atuais de ensino de línguas recomendam que o papel do professor seja o de
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

23Q486126 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Língua Inglesa, SEDU ES, FCC

Atenção: As questões de números 37 a 46 referem-se à Metodologia de Ensino de Inglês. Um procedimento didático importante no ensino de línguas estrangeiras é levar o aluno a reconhecer cognatos. Esse procedimento é
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

24Q486133 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Língua Inglesa, SEDU ES, FCC

Atenção: As questões de números 37 a 46 referem-se à Metodologia de Ensino de Inglês. A repetição no ensino da língua estrangeira
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

25Q485502 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor, SEDUC RJ, CEPERJ

Questions 21 to 28 address both the teaching of English as a foreign language and the Parâmetros Curriculares Nacionais – PCN. Read them and mark the right alternative: The PCN have adopted a view of learning which sees it as the product of the often asymmetrical relationship between a learner and a more competent peer. This view is also called:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

26Q485727 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Classe Pleno I, SEDUC CE, CESPE CEBRASPE

Based on the Parâmetros Curriculares Nacionais issued by the Brazilian Ministry of Education and Culture in 1998 (Secretaria de Educação Fundamental, 1998), choose the correct option.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

27Q485615 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Classe Pleno I, SEDUC CE, CESPE CEBRASPE

Considering that responding to students’ writing is very much a part of the process of teaching writing, choose the correct option about the theory concerning the way teachers should respond to students’ writing in the process writing approach.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

28Q485660 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Professor de Educação Básica III, Prefeitura de Campinas SP, CETRO

Read the sentence below and choose the correct alternative to fill in the blank.

______, play by the Irish poet and writer Oscar Wilde (1854-1900), was first staged in London in 1895.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

29Q486172 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

Which intelligences will be tackled in the activity described below?

"Teacher tells students a riddle and asks them to solve it in pairs".

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

30Q485686 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

Tests which are designed to measure learners? language and skill progress in relation to the syllabus they have been following are called:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

31Q486215 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

One of the arguments against "the younger the better" statement in SLA (Second Language Acquisition) is that:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

32Q485465 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

When learners foreignize words (pronounce them as if was an L2 word), which competence are they resorting to?
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

33Q486236 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

Put the stages of a listening lesson plan in order by numbering them 1 - 8. Then, choose the alternative that presents the correct order.

( ) The teacher tells students the title of the story - ?A long journey?.

( ) Students listen for gist to see if their predictions were right, and the class discuss their answers with the teacher.

( ) The teacher gives students comprehension questions to read.

( ) Students brainstorm words connected with journeys.

( ) Students listen for specific information.

( ) In pairs, students check their answers.

( ) Students use their answers to re-tell the story in pairs.

( ) The teacher gives students a list of words from a story about a journey. Students check which of their words are in the list, and then guess what the story will be about.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

35Q486249 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

The following plan describes a lesson which integrates skills and language work. Number the stages in the correct order and then choose the alternative that presents the correct order.

( ) Students read a text about a Chinese couple who lives in London.

( ) Students look for any language in the text that describes physical appearance.

( ) Students listen to a dialogue about a police line-up before role playing police officers questioning witnesses.

( ) Students answer comprehension questions about the text.

( ) Students write physical descriptions of classmates. Class has to guess who they are writing about.

( ) Students rewrite the text as if the character approved of his wife?s appearance.

( ) Students complete a questionnaire about how they respond to physical appearance.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

36Q485494 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

¨DThere is a biologically determined period of life when language can be acquired more easily and beyond which time language is increasingly difficult to acquire.¡¬ This statement describes a hypothesis to language acquisition called:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

37Q485505 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

What is it that makes a text difficult to read?
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

38Q486031 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

According to Kachru (1985), the world of English can be described in terms of three circles. The outer circle contains countries where english is:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

39Q486057 | Inglês, Língua Inglesa e Educação, Oficial, Ministério da Defesa Exército Brasileiro

Using audio material in class has a number of advantages and disadvantages. Write "for advantage and " for disadvantage. Then choose the alternative that displays the correct sequence.

( ) Audio material is portable.

( ) Everyone has to listen at the same speed.

( ) Learners are prevented from interacting with the speakers.

( ) Audio material provides a variety of different voices and situations.

( ) Listening to a CD player is not a natural occupation.

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️
Utilizamos cookies e tecnologias semelhantes para aprimorar sua experiência de navegação. Política de Privacidade.