Início

Questões de Concursos SELECON

Resolva questões de SELECON comentadas com gabarito, online ou em PDF, revisando rapidamente e fixando o conteúdo de forma prática.


1601Q1032707 | Raciocínio Lógico, Fundamentos de Lógica, Matemática, Prefeitura de São Gonçalo RJ, SELECON, 2024

Considere verdadeira a seguinte proposição:

Valéria mora em São Gonçalo ou Deise trabalha em Niterói.

A negação lógica dessa proposição está corretamente indicada na seguinte alternativa:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1602Q892682 | Banco de Dados, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

No contexto dos Bancos de Dados, a SQL representa uma linguagem declarativa, padrão para manipulação dos dados em BD, na qual os usuários executam o que pretendem, sem dizer exatamente de que forma o computador terá que operar para obter os resultados solicitados. A SQL é constituída por três sub-linguagens, a DDL – Data Definition Language, a DML – Data Manipulation Language, a DCL – Data Control Language e a DQL – Data Query Language. Três comandos SQL, pertencentes às DDL, DML e DQL são, respectivamente:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1603Q919054 | Pedagogia, Auxiliar de Coordenação Pedagógica, Prefeitura de Sinop MT, SELECON, 2025

Um dos conteúdos mais ricos da Educação Infantil é o nome. Nomear-se é conhecer-se em relação aos demais e ao mundo. Trabalhar o nome da criança contribui no desenvolvimento da linguagem e da sua escrita, ajudando no conhecimento de:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1604Q892689 | Segurança da Informação, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

A norma internacional ISO/IEC 27005 é parte da série de normas da ISO/IEC 27000, da área de gestão de segurança da informação, que fornece diretrizes para o processo de Gestão de Riscos de Segurança da Informação de uma organização, atendendo particularmente aos requisitos de um Sistema de Gestão de Segurança da Informação (SGSI). O processo de gestão de riscos é definido por oito atividades, sendo o objetivo de um deles atribuir valor ao impacto que um risco pode ter e a probabilidade de sua ocorrência, de forma qualitativa ou quantitativa, através da combinação entre a probabilidade de um cenário de incidente e suas consequências.
Do ponto de vista dos riscos, essa atividade é denominada:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1605Q918806 | Administração Geral, Administração Escolar, Prefeitura de Sinop MT, SELECON, 2025

A Teoria das Relações Humanas surgiu em oposição à Teoria Clássica de Administração, dada a necessidade de corrigir a tendência à desumanização do trabalho decorrente da aplicação de métodos rigorosos, aos quais os trabalhadores deveriam ser submetidos. A partir dessa mudança de perspectiva, começou-se a enfatizar a importância da satisfação humana para a produtividade, então:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1606Q1058070 | Português, Interpretação de Textos, Psiquiatria, PM SE, SELECON, 2025

Texto associado.
Leia o texto a seguir:

Por que parte do arquivo da internet está desaparecendo para sempre (e o que está sendo feito para evitar isso)

Pesquisas indicam que 25% das páginas web publicadas entre 2013 e 2023 não existem mais.

Os fragmentos remanescentes de papiros, mosaicos e tábuas de cera da Antiguidade nos ensinam o que os moradores de Pompeia comiam no café da manhã, há 2 mil anos atrás.

Aprendendo um pouco de latim medieval, é possível saber quantos animais eram criados no século 11, nas fazendas de Northumberland, no norte da Inglaterra, graças ao Domesday Book – o documento mais antigo dos Arquivos Nacionais do Reino Unido.

Cartas e romances remanescentes mostram como era a vida social na era vitoriana – e quais eram as pessoas mais adoradas ou odiadas da época, no Reino Unido.

Mas os historiadores do futuro podem enfrentar dificuldades para entender totalmente como vivemos hoje, no início do século 21.

O motivo: a combinação da nossa forma de vida digital com a falta de esforços oficiais para arquivar as informações que o mundo produz hoje em dia pode apagar a nossa história.

Mas um grupo informal de organizações vem combatendo as forças da entropia digital. Muitas delas são operadas por voluntários, com pouco apoio institucional.

O maior símbolo da luta para salvar a web é o Internet Archive, uma organização sem fins lucrativos sediada em São Francisco, na Califórnia (EUA).

Criada em 1996 como um projeto apaixonado do pioneiro da internet Brewster Kahle, a organização criou o que pode ser o mais ambicioso projeto de arquivo digital já realizado.

São 866 bilhões de páginas web, 44 milhões de livros, 10,6 milhões de vídeos com filmes e programas de televisão – e muito mais.

Abrigadas em diversos centros de dados espalhados pelo mundo, as coleções do Internet Archive e outros grupos similares são tudo o que temos para evitar a amnésia digital.

"Os riscos são muitos. Não é só a tecnologia que pode falhar, embora isso certamente aconteça", afirma Mark Graham, diretor da Wayback Machine – uma ferramenta do Internet Archive que coleta e armazena cópias de websites para a posteridade.

"O mais importante é que as instituições falham, as empresas fecham. As organizações jornalísticas são devoradas por outras organizações jornalísticas ou saem do ar, como é cada vez mais frequente", exemplifica ele.

Graham destaca que existem inúmeros incentivos para colocar conteúdo online, mas são poucas as razões que fazem as companhias manterem este conteúdo por longo prazo.

Mesmo com todos os feitos já realizados, o Internet Archive e organizações similares enfrentam ameaças financeiras, dificuldades técnicas, ciberataques e batalhas jurídicas geradas por empresas que não gostam da ideia de ver cópias da sua propriedade intelectual disponíveis gratuitamente.

E, como mostram as recentes derrotas na Justiça, o projeto de salvar a internet pode ser tão volátil quanto o próprio conteúdo que ele tenta proteger.

"Cada vez mais, nossos esforços intelectuais, nosso entretenimento, nossas notícias e nossas conversas existem apenas no ambiente digital", explica Graham. "Este ambiente é inerentemente frágil."


Fonte: https://www.correiobraziliense.com.br/mundo/2024/11/6985690-por-queparte-do-arquivo-da-internet-esta-desaparecendo-para-sempre-e-o-que-estasendo-feito-para-evitar-isso.html?utm_source=taboola&utm_medium=taboola-push. Excerto. Acesso em 19/11/2024. Texto adaptado
O texto tem a tarefa de explicar um determinado tema ao público-leitor. Considerando-se suas características, esse texto é predominantemente:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1607Q1024281 | Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, Professor Nível Superior Inglês, Prefeitura de Nova Mutum MT, SELECON, 2024

Texto associado.
TEXT:
Flipped learning – could it work for you?
Exploring the benefits, challenges and tips for success

By Stephanie Hirschman
October 2, 2023


Flipped learning is very much a buzz word these days, and it’s worth thinking about whether this approach is suitable for your
lessons. It’s quite easy to define: whereas a more traditional model of teaching involves some sort of initial input (for example a
lecture or demonstration) followed by some sort of related output (for example a discussion or experiment) with some homework to follow, in flipped learning, this order is disrupted. Students do their homework before the class meets by watching a recorded lecture or video or reading an article. This enables them to spend the lesson time on activities which make a more significant contribution to their deep understanding and mastery of important ideas, for example, discussion, roleplay or presentations. It sits well within blended learning as the pre-lesson homework is likely to be accessed online, while the class activities are conducted face-to-face.

Why is it important?
Flipped learning makes good use of technology, allowing students to approach the input at their own level. Some may need to view a video several times more than would be possible in a group classroom setting, with frequent pauses and rewinding to ensure that they have recognized the main points. It’s also possible for students to explore other aspects of a topic, either using further links that the teacher provides, or finding other relevant resources to explore on their own. Finally, they can do the work when and where they wish, and even make use of otherwise “dead” time, like waiting for a bus.


How relevant is it for English language teaching (ELT)?

It’s important to recognize that flipped learning was not developed with ELT contexts in mind. In a language lesson, we may find
students reading a text about, say, major infrastructure projects, but this content is merely a vehicle for some other language point like expressing high numbers or making comparisons. During a conventional English lesson, the teacher would be guiding students through the text, encouraging prediction and other strategies and setting achievable reading or listening tasks to check basic understanding, before introducing key language points in a staged presentation. This would be followed by controlled practice and freer production. It’s not easy to see how this pattern of brief but meaningful interactive activities maps onto flipped learning. ELT texts, even at advanced levels, tend to be too short to be worth exploring in depth, unlike a 30-minute lecture or video thatstudents of other subjects may be watching. Of course, it could be argued that the true content of the lesson, ie the language point, could be the subject of flipped learning, with students watching a presentation on this subject before the class meets. However, this removes the language point from an engaging and meaningful context and furthermore, working alone robs students of the opportunity to ask questions and discuss emergent ideas about meaning, which are key elements of communicative learning.

Tips for success
Nonetheless, it is possible to flip an ELT classroom, with some adjustments:

1. Flipped learning would suit certain types of ELT which are heavily content based, like CLIL or Business. Mature students are more likely to have the motivation required to implement this approach sensibly.

2. It makes sense to devote the final stages of a lesson to introducing the content that students will explore independently before the next class meeting. This should include a justification of why the content was chosen, how students should approach it and how they can check their understanding. Providing some comprehension questions is a minimum. If answers aren’t furnished, the next class meeting could open with an activity to discuss and check these.

3. The teacher must provide an easy and reliable way for students to access the content, for example via an online learning system.

4. It’s reasonable to expect that students will require training and a settling-in period, as they come to terms with the demands of the new system. It could even be worth trialing the routine during a face-to-face lesson, with students accessing content on their phones or laptops, and with some reminders about how to approach a reading text (for example skimming and scanning) or how to make good use of technology to ensure effective listening (for example, rewinding, user slower speed settings or making use of a tape script).

5. Because of the investment required in learner training, flipped learning will be tricky to implement in programs with continuous enrolment. It’s far more suitable for a setting with a termly or yearly intake date.

6. Even when the system is up and running, there will probably always be a number of students who have not prepared adequately for the lesson. This will affect how successful follow-up activities are and the teacher needs some strategies in place to address this.

Available in: https://linguahouse.com/blog/post/flipped-learning-could-it-work-for-you
Acesso: 17/10/2024
Considere a seguinte situação: um professor pede aos seus alunos que assistam a um vídeo explicativo sobre a passagem do tempo antes de ensinar verbos no futuro. Esta prática está alinhada com a teoria de aquisição da linguagem chamada:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1608Q976925 | Direito Administrativo, Assistente Administrativo, ION de Niterói RJ, SELECON, 2025

De acordo com o Regulamento de Licitaçães e Contratos em vigor na ION, para obras, serviços de engenharia e fornecimentos de grande vulto que envolvam complexidade técnica o riscos financeiros elevados, a critério da Empresa, o limte de garantia poderá ser elevado para até o seguinte percentual do contrato:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1609Q1024286 | Inglês, Vocabulário Vocabulary, Professor Nível Superior Inglês, Prefeitura de Nova Mutum MT, SELECON, 2024

Texto associado.
TEXT:
Flipped learning – could it work for you?
Exploring the benefits, challenges and tips for success

By Stephanie Hirschman
October 2, 2023


Flipped learning is very much a buzz word these days, and it’s worth thinking about whether this approach is suitable for your
lessons. It’s quite easy to define: whereas a more traditional model of teaching involves some sort of initial input (for example a
lecture or demonstration) followed by some sort of related output (for example a discussion or experiment) with some homework to follow, in flipped learning, this order is disrupted. Students do their homework before the class meets by watching a recorded lecture or video or reading an article. This enables them to spend the lesson time on activities which make a more significant contribution to their deep understanding and mastery of important ideas, for example, discussion, roleplay or presentations. It sits well within blended learning as the pre-lesson homework is likely to be accessed online, while the class activities are conducted face-to-face.

Why is it important?
Flipped learning makes good use of technology, allowing students to approach the input at their own level. Some may need to view a video several times more than would be possible in a group classroom setting, with frequent pauses and rewinding to ensure that they have recognized the main points. It’s also possible for students to explore other aspects of a topic, either using further links that the teacher provides, or finding other relevant resources to explore on their own. Finally, they can do the work when and where they wish, and even make use of otherwise “dead” time, like waiting for a bus.


How relevant is it for English language teaching (ELT)?

It’s important to recognize that flipped learning was not developed with ELT contexts in mind. In a language lesson, we may find
students reading a text about, say, major infrastructure projects, but this content is merely a vehicle for some other language point like expressing high numbers or making comparisons. During a conventional English lesson, the teacher would be guiding students through the text, encouraging prediction and other strategies and setting achievable reading or listening tasks to check basic understanding, before introducing key language points in a staged presentation. This would be followed by controlled practice and freer production. It’s not easy to see how this pattern of brief but meaningful interactive activities maps onto flipped learning. ELT texts, even at advanced levels, tend to be too short to be worth exploring in depth, unlike a 30-minute lecture or video thatstudents of other subjects may be watching. Of course, it could be argued that the true content of the lesson, ie the language point, could be the subject of flipped learning, with students watching a presentation on this subject before the class meets. However, this removes the language point from an engaging and meaningful context and furthermore, working alone robs students of the opportunity to ask questions and discuss emergent ideas about meaning, which are key elements of communicative learning.

Tips for success
Nonetheless, it is possible to flip an ELT classroom, with some adjustments:

1. Flipped learning would suit certain types of ELT which are heavily content based, like CLIL or Business. Mature students are more likely to have the motivation required to implement this approach sensibly.

2. It makes sense to devote the final stages of a lesson to introducing the content that students will explore independently before the next class meeting. This should include a justification of why the content was chosen, how students should approach it and how they can check their understanding. Providing some comprehension questions is a minimum. If answers aren’t furnished, the next class meeting could open with an activity to discuss and check these.

3. The teacher must provide an easy and reliable way for students to access the content, for example via an online learning system.

4. It’s reasonable to expect that students will require training and a settling-in period, as they come to terms with the demands of the new system. It could even be worth trialing the routine during a face-to-face lesson, with students accessing content on their phones or laptops, and with some reminders about how to approach a reading text (for example skimming and scanning) or how to make good use of technology to ensure effective listening (for example, rewinding, user slower speed settings or making use of a tape script).

5. Because of the investment required in learner training, flipped learning will be tricky to implement in programs with continuous enrolment. It’s far more suitable for a setting with a termly or yearly intake date.

6. Even when the system is up and running, there will probably always be a number of students who have not prepared adequately for the lesson. This will affect how successful follow-up activities are and the teacher needs some strategies in place to address this.

Available in: https://linguahouse.com/blog/post/flipped-learning-could-it-work-for-you
Acesso: 17/10/2024
Na frase: “Nonetheless, it is possible to flip an ELT classroom, with some adjustments...”, podemos substituir o termo em destaque, sem prejuízo de significado, por:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1610Q1024287 | Inglês, Aspectos Linguísticos Linguistic Aspects, Professor Nível Superior Inglês, Prefeitura de Nova Mutum MT, SELECON, 2024

Texto associado.
TEXT:
Flipped learning – could it work for you?
Exploring the benefits, challenges and tips for success

By Stephanie Hirschman
October 2, 2023


Flipped learning is very much a buzz word these days, and it’s worth thinking about whether this approach is suitable for your
lessons. It’s quite easy to define: whereas a more traditional model of teaching involves some sort of initial input (for example a
lecture or demonstration) followed by some sort of related output (for example a discussion or experiment) with some homework to follow, in flipped learning, this order is disrupted. Students do their homework before the class meets by watching a recorded lecture or video or reading an article. This enables them to spend the lesson time on activities which make a more significant contribution to their deep understanding and mastery of important ideas, for example, discussion, roleplay or presentations. It sits well within blended learning as the pre-lesson homework is likely to be accessed online, while the class activities are conducted face-to-face.

Why is it important?
Flipped learning makes good use of technology, allowing students to approach the input at their own level. Some may need to view a video several times more than would be possible in a group classroom setting, with frequent pauses and rewinding to ensure that they have recognized the main points. It’s also possible for students to explore other aspects of a topic, either using further links that the teacher provides, or finding other relevant resources to explore on their own. Finally, they can do the work when and where they wish, and even make use of otherwise “dead” time, like waiting for a bus.


How relevant is it for English language teaching (ELT)?

It’s important to recognize that flipped learning was not developed with ELT contexts in mind. In a language lesson, we may find
students reading a text about, say, major infrastructure projects, but this content is merely a vehicle for some other language point like expressing high numbers or making comparisons. During a conventional English lesson, the teacher would be guiding students through the text, encouraging prediction and other strategies and setting achievable reading or listening tasks to check basic understanding, before introducing key language points in a staged presentation. This would be followed by controlled practice and freer production. It’s not easy to see how this pattern of brief but meaningful interactive activities maps onto flipped learning. ELT texts, even at advanced levels, tend to be too short to be worth exploring in depth, unlike a 30-minute lecture or video thatstudents of other subjects may be watching. Of course, it could be argued that the true content of the lesson, ie the language point, could be the subject of flipped learning, with students watching a presentation on this subject before the class meets. However, this removes the language point from an engaging and meaningful context and furthermore, working alone robs students of the opportunity to ask questions and discuss emergent ideas about meaning, which are key elements of communicative learning.

Tips for success
Nonetheless, it is possible to flip an ELT classroom, with some adjustments:

1. Flipped learning would suit certain types of ELT which are heavily content based, like CLIL or Business. Mature students are more likely to have the motivation required to implement this approach sensibly.

2. It makes sense to devote the final stages of a lesson to introducing the content that students will explore independently before the next class meeting. This should include a justification of why the content was chosen, how students should approach it and how they can check their understanding. Providing some comprehension questions is a minimum. If answers aren’t furnished, the next class meeting could open with an activity to discuss and check these.

3. The teacher must provide an easy and reliable way for students to access the content, for example via an online learning system.

4. It’s reasonable to expect that students will require training and a settling-in period, as they come to terms with the demands of the new system. It could even be worth trialing the routine during a face-to-face lesson, with students accessing content on their phones or laptops, and with some reminders about how to approach a reading text (for example skimming and scanning) or how to make good use of technology to ensure effective listening (for example, rewinding, user slower speed settings or making use of a tape script).

5. Because of the investment required in learner training, flipped learning will be tricky to implement in programs with continuous enrolment. It’s far more suitable for a setting with a termly or yearly intake date.

6. Even when the system is up and running, there will probably always be a number of students who have not prepared adequately for the lesson. This will affect how successful follow-up activities are and the teacher needs some strategies in place to address this.

Available in: https://linguahouse.com/blog/post/flipped-learning-could-it-work-for-you
Acesso: 17/10/2024
As vogais podem representar diferentes fonemas na língua inglesa. Dentre as palavras abaixo, todas retiradas do texto, aquela na qual a vogal /i/ tem como representação fonética o símbolo /ai/ é:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1611Q892705 | Medicina, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

A Agência Nacional de Vigilância Sanitária (ANVISA) define Biossegurança como uma condição de segurança alcançada através de um conjunto de medidas que visam prevenir, controlar, reduzir e/ou eliminar potenciais riscos que possam acometer a saúde dos indivíduos, do ambiente e da qualidade dos resultados. Diante disso, a exposição à radiação ionizante no ambiente de trabalho de quem exerce atendimento em traumatologia consiste em um risco:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1612Q1025058 | Raciocínio Lógico, Equivalência Lógica e Negação de Proposições, Advogado 40H, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

Uma pessoa, presa por agressão, disse na delegacia: “Eu sou inocente e não agredi esse homem”. A negação lógica dessa afirmação é a seguinte:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1613Q918566 | Saúde Pública, Fiscal Sanitário, Prefeitura de Sinop MT, SELECON, 2025

Uma determinada doença conhecida popularmente como “paralisia infantil”, infectocontagiosa, acometendo em geral os membros inferiores, de forma assimétrica, tendo como uma das principais características a flacidez muscular, com sensibilidade conservada, atualmente encontrando-se erradicada no Brasil em virtude das ações de imunização e vigilância epidemiológica, tendo como agente Etiológico os poliovírus pertencentes ao gênero Enterovírus da família Picornaviridae, é denominada por:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1614Q892710 | Enfermagem, Calendário Vacinal, Técnico em Enfermagem, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

A vacina que é administrada em qualquer tempo da idade adulta; em dose única, caso a pessoa não tenha recebido nenhuma dose até os 5 anos; ou como reforço, caso a pessoa tenha recebido uma dose da vacina antes de completar 5 anos de idade, é a:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1615Q885801 | Enfermagem, Técnico de Enfermagem, SADMS, SELECON, 2024

A Portaria n⁰ 399/2006, do Ministério da Saúde, estabelece o Pacto pela Saúde, o qual se desdobra em componentes tais como:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

1616Q892716 | Odontologia, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

A higiene bucal do bebê deve começar assim que o primeiro dente aparecer, utilizando escova e pasta de dente específicas para essa fase inicial. A concentração mínima ideal de flúor presente em pastas dentais, considerada segura para o uso em crianças maiores de três anos, é:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1617Q1026862 | Raciocínio Lógico, Fundamentos de Lógica, Fiscal Estadual Agropecuário, IAGRO MS, SELECON, 2024

Sobre uma competição de surfe, uma pessoa fez as seguintes afirmações P e Q:
P: Se André tirar nota maior que 8,9, então Bruno não está classificado.
Q: Bruno está classificado e Carlos ainda não estreou.
Sabendo que P e Q são falsas, é necessariamente verdadeiro que:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

1618Q892722 | Odontologia, Odontologia PréClínica, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

Os dentes são estruturas mineralizadas, que possuem diversas funções, como mastigação, deglutição, estética, crescimento craniofacial, fonação, sustentação e proteção dos tecidos moles. Os seres humanos são considerados difiodontes, por possuírem duas dentições, decídua e permanente. Na dentição decídua normal, encontram-se, em cada hemi-arco, um incisivo central, um incisivo lateral e um:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1619Q913202 | Português, Interpretação de Textos, Motorista de Transporte Escolar, Prefeitura de Sapezal MT, SELECON, 2023

Texto associado.
Crônica: o motorista social

Guilherme Ludwig.

Os carros se acumulavam conforme a luz amarela se avermelhava no semáforo. Antes, um sinal para aguardar o fluxo do cruzamento, agora um sinal para checar o celular com mais calma. Preciosos segundos para visualizar as notificações sem o incômodo de olhar o trânsito enquanto dirige.

– Será que alguém já curtiu? — ansiava o motorista.

O mundo girava em alta definição na telinha de cinco polegadas e meia. E só lá.

Fotos, vídeos, stories. Do motorista e dos outros.

– Nossa, quantas mensagens no grupo! Vou ter que silenciar.

A primeira, engatada, vruuuum, a segunda, engasgada, a terceira, distraída. Ultrapassagem sem seta. Retrovisor?

Beeeeeeep!!!

– Presta atenção, ô barbeiro! — o carro de trás gritou.

Mas como? As postagens são muitas, impossível prestar atenção em todas.

O motorista só consegue focar nas mais interessantes.

Disponível em: https://guilhermeludwig.medium.com/cr%C3%B4nica-o-motoristasocial-9db09bd8dfa5
A frase “Nossa, quantas mensagens no grupo!” exprime:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️

1620Q892730 | Farmácia, Farmacocinética, Professor, Prefeitura de Água Boa MT, SELECON, 2024

A fração de uma dose administrada de uma droga não alterada que atinge a circulação sistêmica é a definição de:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
Utilizamos cookies e tecnologias semelhantes para aprimorar sua experiência de navegação. Política de Privacidade.