Questões de Concursos Prefeitura de Arcoverde PE

Resolva questões de Prefeitura de Arcoverde PE comentadas com gabarito, online ou em PDF, revisando rapidamente e fixando o conteúdo de forma prática.

Filtrar questões
💡 Caso não encontre resultados, diminua os filtros.

4Q811386 | Legislação Federal, Lei n 9503 1997 Código de Trânsito Brasileiro, Motorista, Prefeitura de Arcoverde PE, UPE UPENET IAUPE

A Lei nº 9.503, de 23 de setembro de 1997, instituiu o Código Nacional de Trânsito, que rege o trânsito

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

6Q335960 | Matemática, Geometria, Motorista, Prefeitura de Arcoverde PE, UPE UPENET IAUPE

Uma chapa metálica tem 0,15 metro quadrado. Quanto mede a sua área em centímetros quadrados?

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

12Q336383 | Matemática, Cálculo Aritmético Aproximado, Motorista, Prefeitura de Arcoverde PE, UPE UPENET IAUPE

A distância entre as cidades de Pitimbu e Taquara é de 200 Km. Se o litro de combustível custa R$ 2,00 e seu carro consome um litro desse combustível a cada 8 Km, quanto você gastaria, em reais, para ir de Pitimbu para Taquara?

  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

15Q1023744 | Inglês, Verbos Verbs, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

In Reported Speech, verb tenses always shift back one tense in relation to the tense originally used in direct speech. For example, the direct sentence "Where are you going?" when reported would change to "They asked where were you going?", shifting simple present into simple past.

  1. ✂️
  2. ✂️

16Q1023749 | Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

When the concept of prior knowledge is addressed in language teaching, it's important for the teacher to understand that this relates to the cultural and socioeconomic aspects of the student, which will facilitate text comprehension and reduce the impact of knowledge of foreign language rules when working with a text.

  1. ✂️
  2. ✂️

17Q1023746 | Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

The teacher's role in the teaching process goes beyond mere content transmission, as they must act as a mediator, planning strategies that stimulate active learning among students, promoting not only the assimilation of knowledge but also cognitive, reflective, and critical development.

  1. ✂️
  2. ✂️

18Q1023747 | Inglês, Orações Condicionais Conditional Clauses, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

Requests for action or permission cannot be reported in Reported Speech using a subordinate clause with "if" or an infinitive. Therefore a sentence such as "He asked if it would be ok to miss next class" is an incorrect use of reported speech.

  1. ✂️
  2. ✂️

19Q1023750 | Inglês, Ensino da Língua Estrangeira Inglesa, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

The teaching of instrumental English went through five stages of development, beginning with register analysis and culminating in the learner-centered approach, which focuses on the specific needs of learners.

  1. ✂️
  2. ✂️

20Q1023738 | Inglês, Substantivos e Compostos Nouns And Compounds, Professor II de Língua Inglesa, Prefeitura de Arcoverde PE, IGEDUC, 2024

Julgue o item a seguir.

In a noun phrase, the nucleus is always a noun or a noun pronoun. Though it may contain modifiers, determiners, adjectives, and other elements, the nucleus of the phrase is the noun, which provides the main meaning of the expression. Therefore, all noun phrases will have a noun as their central element.

  1. ✂️
  2. ✂️
Utilizamos cookies e tecnologias semelhantes para aprimorar sua experiência de navegação. Política de Privacidade.