Início

Questões de Concursos Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB

Resolva questões de Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB comentadas com gabarito, online ou em PDF, revisando rapidamente e fixando o conteúdo de forma prática.


101Q978831 | Inglês, Língua Inglesa, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
TEXT 2

GRAMMAR


Most English language teachers are probably comfortable using the word ‘grammar’. There is an established grammatical tradition within ELT, and terms such as ‘tense’, ‘conditional form’, or ‘defining relative clause’ are likely to be familiar even to relatively inexperienced teachers. Grammar is often thought of as something reliable and predictable, but although the term is a keyword in the ELT profession, it is somewhat under-examined. A look at the word’s history reveals a perhaps surprising amount of variation and inconsistency.

The word ‘grammar’ comes originally from Ancient Greek grammatike (‘pertaining to letters/written language’). Grammar was one of the ‘liberal arts’ taught in Ancient Greece, and in Rome from around the fifth century BC, although at this time it was a wider area of study than today, including textual and aesthetic criticism and literary history. Its study continued in Europe in medieval times and beyond, with grammar being taught at schools alongside logic and rhetoric in what was known as the ‘trivium’.

The tradition of studying the grammar of English in British schools did not emerge until the 16th century (Howatt with Widdowson 2004: 77) — until then, studying grammar at school meant studying Latin or Ancient Greek, not vernacular languages. Indeed, the first grammar of English, Bullokar’s Pamphlet for Grammar (1586), is said to have been written to demonstrate that the English language was in fact rule-based and could be analysed in the same way as Latin (Linn 2006: 74).

Grammar has lost its status as a distinct subject in the school curriculum but the word has continued (since 1530 according to the Oxford English Dictionary) to be used as a countable noun meaning ‘a book describing the grammar of a language’.


Content extracted and adapted from: https://academic.oup.com/eltj/articleabstract/74/2/198/5805512?redirectedFrom=fulltext
In the excerpt “Indeed, the first grammar of English, Bullokar’s Pamphlet for Grammar (1586), is said to have been written to demonstrate that the English language was in fact rule-based and could be analysed in the same way as Latin” (from paragraph 3), the underlined word (“Indeed”) can be correctly classified as:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

102Q978845 | Biologia, Ciências, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

O termo imunidade é derivado do latim immunitas, que se refere às isenções de taxas oferecidas aos senadores romanos. Historicamente, imunidade representa proteção a doenças, mais especificamente, doenças infecciosas. A imunidade pode ser basicamente entendida como a capacidade do organismo de se defender contra a entrada e multiplicação de microrganismos. É uma função biológica que envolve uma série de componentes que atuam de forma coordenada (o sistema imunológico) e que é estudada pela imunologia. A imunização humana é uma estratégia essencial na prevenção de doenças infecciosas.

Sobre esse tema, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

103Q975570 | Pedagogia, Aspectos Sociológicos da Educação, Educação Física, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

A Educação Física constitui um instrumento de desenvolvimento social e promoção da cidadania. Ao longo de sua história, a Educação Física esteve associada a ações governamentais e sociais com o intuito de desenvolvimento da qualidade de vida da população.
Nessa perspectiva, podemos dizer que o professor de Educação Física deve estar constantemente preocupado com:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

104Q975572 | Noções de Primeiros Socorros, Educação Física, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Durante uma aula de Educação Física, um estudante sofreu um ferimento com um objeto penetrante e, após o acidente, o professor executou os primeiros socorros.

Conforme os conhecimentos básicos de primeiros socorros, qual conduta o professor deve ter adotado para socorrer o estudante:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

105Q975577 | Terapia Ocupacional, Terapeuta Ocupacional, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Diversos modelos teóricos orientam a prática daTerapia Ocupacional, oferecendo diferentesperspectivas sobre o desempenho ocupacional, arelação pessoa-ambiente-ocupação e o papel doterapeuta no processo terapêutico. Com base nosfundamentos apresentados nos modelos MOHO, CMOP-E, PEO, Biopsicossocial e Centrado no Cliente, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

106Q978649 | Português, Assistente Social, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
Texto 1

'Não vou ter filhos, mas vou ter animais de estimação': por que as pessoas estão cada vez mais tomando essa decisão?

As razões por trás disso variam da falta de comprometimento ao amor pela liberdade individual, estresse econômico e até mesmo consciência social.

Perfis de Instagram dedicados exclusivamente a eles. Creches onde seus donos os deixam durante o dia como se fossem crianças no jardim de infância e hotéis onde se hospedam quando saem de férias. Terapia e treinamento para problemas comportamentais. Roupas para todos os tipos de clima, calçados para caminhada e fantasias. Muitas fantasias. Camas e móveis personalizados — às vezes, quartos inteiros. Festas de aniversário com bolos de carne magra, cortes de cabelo da moda e ensaios fotográficos profissionais. Esses são alguns dos muitos exemplos que demonstram que os animais estão desempenhando um papel cada vez mais central na vida humana e que a relação entre eles está se tornando menos de dono de animal de estimação e mais de pais e filhos. De fato, muitos jovens estão optando por eles ao invés de ter filhos.

“Outro dia estava andando na rua e vi um casal com um carrinho de bebê. Quando chegamos ao semáforo, aproveitei e olhei para fora. E tive uma surpresa. Não havia bebê nenhum, era um cachorrinho”, diz Magdalena Vera Vionnet, de Palermo, Buenos Aires.

“Na rua você vê mais carrinhos de cachorro do que de bebê. Juro, é ridículo”, acrescenta Mariana Kerestezachi.

Embora existam países e cidades onde a tendência de ter animais de estimação em vez de crianças, e tratálos como tal, é mais comum, como: Tóquio, no Japão; Milão, na Itália; e Los Angeles e Miami, nos Estados Unidos, estamos falando de um fenômeno global com milhares de adeptos, especialmente entre as gerações mais jovens. As razões por trás disso variam da falta de comprometimento ao amor pela liberdade individual, estresse econômico e até mesmo consciência social.

“Famílias multiespécies estão se tornando mais comuns”, observa Yulieth Cuadrado, terapeuta especializada em neuropsicologia. De acordo com uma pesquisa da Growth from Knowledge (GfK), a Argentina, juntamente com o México e o Brasil, está entre os países com a maior porcentagem de animais de estimação por família. De fato, segundo um estudo da Kantar, 79% dos lares argentinos têm animais de estimação e 77% os consideram membros da família.


Disponível em: https://oglobo.globo.com/saude/noticia/2025/06/30/nao-vou-ter-filhosmas-vou-ter-animais-de-estimacao-por-que-as-pessoas-estao-cadavez-mais-tomando-essa-decisao.ghtml Acesso em: 30 de jun. 2025
Ao utilizar a expressão “é ridículo” (4° parágrafo), Mariana Kerestezachi revela:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

107Q975596 | História, História, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Leia o trecho a seguir, retirado de uma obra clássica da historiografia brasileira:

"A colonização do Brasil foi, desde o começo, um empreendimento de exploração econômica. Toda a sua estrutura social, política e administrativa gira em torno do sentido da empresa colonizadora: produzir gêneros apropriados ao comércio europeu em condições tais que permitissem o máximo de lucro."

(CAIO PRADO JÚNIOR. Formação do Brasil Contemporâneo. São Paulo: Brasiliense, 2000)

Com base no trecho acima e nos conhecimentos sobre a história do Brasil no período colonial, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

108Q978675 | Serviço Social, Profissão do Assistente Social, Assistente Social, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

A política social, no contexto do capitalismo brasileiro, revela contradições estruturais que desafiam a efetivação dos direitos sociais.
Considerando uma leitura crítica fundamentada nos princípios do projeto ético-político do Serviço Social, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

109Q978754 | Direito Tributário, Limitações Constitucionais ao Poder de Tributar, Auditor Fiscal, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Acerta do sistema tributário nacional julgue os seguintes itens de acordo com a Constituição Federal de 1988:

I. O Sistema Tributário Nacional deve observar os princípios da simplicidade, da economicidade, da transparência, da justiça tributária, da cooperação e da defesa do meio ambiente.
II. Competem à União, em Território Federal, os impostos estaduais e, se o Território não for dividido em Municípios, cumulativamente, os impostos municipais; ao Distrito Federal cabem os impostos municipais.
III. Cabe à lei complementar dispor sobre conflitos de competência, em matéria tributária, entre a União, os Estados, o Distrito Federal e os Municípios.
IV. As alterações na legislação tributária buscarão reforçar efeitos regressivos.
V. A União, os Estados, o Distrito Federal e os Municípios poderão instituir taxas, em razão do exercício do poder de polícia ou pela utilização, efetiva ou potencial, de serviços públicos específicos e divisíveis, prestados ao contribuinte ou postos a sua disposição.

Estão CORRETOS:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

110Q978814 | Português, Professor Básico I, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

São consideradas estratégias de leitura e compreensão do texto:

I. Reconhecer e determinar as ideias principais. II. Sumariar a informação. III. Efetuar inferências sobre o texto IV. Gerar questões sobre o texto. V. Monitorar a compreensão (metacognição).

Estão CORRETAS:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

111Q978822 | Inglês, Língua Inglesa, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
TEXT 1


NATIVE-SPEAKERISM

Framing the Issue


Native-speakerism is an ideology that upholdsthe idea that so-called “native speakers” are the best models and teachers of English because they represent a “Western culture” from which spring the ideals both of English and of the methodology for teaching it (Holliday, 2005, p. 6). As an ideology, it is a system of ideas that represents a distorted worldview that supports a particular vested interest. The vested interest in the case of nativespeakerism is the promotion by the ELT industry of the so-called “native speaker” brand. The realization that this is an ideologically constructed brand derives from Phillipson’s (1992) linguistic imperialism thesis that the concept of the “native speaker” as a superior model and teacher was explicitly constructed by American andBritish aid agencies in the 1960s to support their agenda of spreading English as a global product.

Further indication that the “native speaker” brand is an ideological construction is that the native-non-native speaker distinction is not self-evident on technical linguistic or even nationality grounds. It is instead a professionally popularized distinction that has been falsely associated with cultural orientation (Kubota & Lin, 2006). Teachers who are labeled “native speakers” have been falsely idealized as organized and autonomous in fitting with the common yet mistaken description of so-called “individualist cultures” of the West; while teachers who are labeled “non-native speakers” are demonized as deficient in these attributes in fitting with the common yet mistaken description of so-called “collectivist cultures” of the non-West (Holliday, 2005, p. 19, citing Kubota, Kumaravadivelu, Nayar, and Pennycook). The collectivist stereotype is itself considered to be a Western construction of non-Western cultural deficiency. An example of this is a British teacher’s reference to a superior “native speaker” “birthright” at the same time as criticizing, albeit without foundation, not only the linguistic and pedagogic performance, but also the cultural background and proficiency of his “non-native speaker” colleagues (Holliday & Aboshiha, 2009, p. 667).

The Othering of teachers who are labeled “non-native speakers” therefore results in a cultural disbelief—not believing in their ability to teach English within a Western, and indeed superficially constructed “learning group ideal” that is characterized by “active” oral expression, initiation, self-direction, and students working in groups and pairs (Holliday, 2005, p. 44). The association of the “non-native speaker” label with deficiency is also deeply rooted within a wider and equally mistaken Western perception that people from non-Western cultural backgrounds are unable to be critical and self-determined.


Excerpt extracted and adapted from: https://adrianholliday.com/wp-content/uploads/2017/02/nativespeakerism-proofs.pdf
According to Text 1, choose the alternative that CORRECTLY summarizes its general idea:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

112Q978825 | Inglês, Língua Inglesa, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
TEXT 1


NATIVE-SPEAKERISM

Framing the Issue


Native-speakerism is an ideology that upholdsthe idea that so-called “native speakers” are the best models and teachers of English because they represent a “Western culture” from which spring the ideals both of English and of the methodology for teaching it (Holliday, 2005, p. 6). As an ideology, it is a system of ideas that represents a distorted worldview that supports a particular vested interest. The vested interest in the case of nativespeakerism is the promotion by the ELT industry of the so-called “native speaker” brand. The realization that this is an ideologically constructed brand derives from Phillipson’s (1992) linguistic imperialism thesis that the concept of the “native speaker” as a superior model and teacher was explicitly constructed by American andBritish aid agencies in the 1960s to support their agenda of spreading English as a global product.

Further indication that the “native speaker” brand is an ideological construction is that the native-non-native speaker distinction is not self-evident on technical linguistic or even nationality grounds. It is instead a professionally popularized distinction that has been falsely associated with cultural orientation (Kubota & Lin, 2006). Teachers who are labeled “native speakers” have been falsely idealized as organized and autonomous in fitting with the common yet mistaken description of so-called “individualist cultures” of the West; while teachers who are labeled “non-native speakers” are demonized as deficient in these attributes in fitting with the common yet mistaken description of so-called “collectivist cultures” of the non-West (Holliday, 2005, p. 19, citing Kubota, Kumaravadivelu, Nayar, and Pennycook). The collectivist stereotype is itself considered to be a Western construction of non-Western cultural deficiency. An example of this is a British teacher’s reference to a superior “native speaker” “birthright” at the same time as criticizing, albeit without foundation, not only the linguistic and pedagogic performance, but also the cultural background and proficiency of his “non-native speaker” colleagues (Holliday & Aboshiha, 2009, p. 667).

The Othering of teachers who are labeled “non-native speakers” therefore results in a cultural disbelief—not believing in their ability to teach English within a Western, and indeed superficially constructed “learning group ideal” that is characterized by “active” oral expression, initiation, self-direction, and students working in groups and pairs (Holliday, 2005, p. 44). The association of the “non-native speaker” label with deficiency is also deeply rooted within a wider and equally mistaken Western perception that people from non-Western cultural backgrounds are unable to be critical and self-determined.


Excerpt extracted and adapted from: https://adrianholliday.com/wp-content/uploads/2017/02/nativespeakerism-proofs.pdf
In the sentence “Native-speakerism is an ideology that upholds the idea that so-called “native speakers” are the best models and teachers of English because they represent a “Western culture” from which spring the ideals both of English and of the methodology for teaching it” (paragraph 1), the underlined word (“spring”) can be correctly classified as:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

113Q978826 | Inglês, Língua Inglesa, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
TEXT 1


NATIVE-SPEAKERISM

Framing the Issue


Native-speakerism is an ideology that upholdsthe idea that so-called “native speakers” are the best models and teachers of English because they represent a “Western culture” from which spring the ideals both of English and of the methodology for teaching it (Holliday, 2005, p. 6). As an ideology, it is a system of ideas that represents a distorted worldview that supports a particular vested interest. The vested interest in the case of nativespeakerism is the promotion by the ELT industry of the so-called “native speaker” brand. The realization that this is an ideologically constructed brand derives from Phillipson’s (1992) linguistic imperialism thesis that the concept of the “native speaker” as a superior model and teacher was explicitly constructed by American andBritish aid agencies in the 1960s to support their agenda of spreading English as a global product.

Further indication that the “native speaker” brand is an ideological construction is that the native-non-native speaker distinction is not self-evident on technical linguistic or even nationality grounds. It is instead a professionally popularized distinction that has been falsely associated with cultural orientation (Kubota & Lin, 2006). Teachers who are labeled “native speakers” have been falsely idealized as organized and autonomous in fitting with the common yet mistaken description of so-called “individualist cultures” of the West; while teachers who are labeled “non-native speakers” are demonized as deficient in these attributes in fitting with the common yet mistaken description of so-called “collectivist cultures” of the non-West (Holliday, 2005, p. 19, citing Kubota, Kumaravadivelu, Nayar, and Pennycook). The collectivist stereotype is itself considered to be a Western construction of non-Western cultural deficiency. An example of this is a British teacher’s reference to a superior “native speaker” “birthright” at the same time as criticizing, albeit without foundation, not only the linguistic and pedagogic performance, but also the cultural background and proficiency of his “non-native speaker” colleagues (Holliday & Aboshiha, 2009, p. 667).

The Othering of teachers who are labeled “non-native speakers” therefore results in a cultural disbelief—not believing in their ability to teach English within a Western, and indeed superficially constructed “learning group ideal” that is characterized by “active” oral expression, initiation, self-direction, and students working in groups and pairs (Holliday, 2005, p. 44). The association of the “non-native speaker” label with deficiency is also deeply rooted within a wider and equally mistaken Western perception that people from non-Western cultural backgrounds are unable to be critical and self-determined.


Excerpt extracted and adapted from: https://adrianholliday.com/wp-content/uploads/2017/02/nativespeakerism-proofs.pdf
In the sentence “The Othering of teachers who are labeled “non-native speakers” therefore results in a cultural disbelief” (3rd paragraph), the underlined word (“therefore”) can be CORRECTLY classified as:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

114Q978828 | Inglês, Língua Inglesa, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Texto associado.
TEXT 2

GRAMMAR


Most English language teachers are probably comfortable using the word ‘grammar’. There is an established grammatical tradition within ELT, and terms such as ‘tense’, ‘conditional form’, or ‘defining relative clause’ are likely to be familiar even to relatively inexperienced teachers. Grammar is often thought of as something reliable and predictable, but although the term is a keyword in the ELT profession, it is somewhat under-examined. A look at the word’s history reveals a perhaps surprising amount of variation and inconsistency.

The word ‘grammar’ comes originally from Ancient Greek grammatike (‘pertaining to letters/written language’). Grammar was one of the ‘liberal arts’ taught in Ancient Greece, and in Rome from around the fifth century BC, although at this time it was a wider area of study than today, including textual and aesthetic criticism and literary history. Its study continued in Europe in medieval times and beyond, with grammar being taught at schools alongside logic and rhetoric in what was known as the ‘trivium’.

The tradition of studying the grammar of English in British schools did not emerge until the 16th century (Howatt with Widdowson 2004: 77) — until then, studying grammar at school meant studying Latin or Ancient Greek, not vernacular languages. Indeed, the first grammar of English, Bullokar’s Pamphlet for Grammar (1586), is said to have been written to demonstrate that the English language was in fact rule-based and could be analysed in the same way as Latin (Linn 2006: 74).

Grammar has lost its status as a distinct subject in the school curriculum but the word has continued (since 1530 according to the Oxford English Dictionary) to be used as a countable noun meaning ‘a book describing the grammar of a language’.


Content extracted and adapted from: https://academic.oup.com/eltj/articleabstract/74/2/198/5805512?redirectedFrom=fulltext
According to Text 2, what was the first grammar book of the English language?
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

115Q978836 | Pedagogia, Educação Infantil, Educação Infantil, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Sobre Os processos de desenvolvimento e aprendizagem infantil, analise os itens a seguir:

I. O desenvolvimento e aprendizagem infantil ocorrem continuamente nas relações que a criança estabelece desde seu nascimento, iniciando com seus pais e, depois, com cuidadores e professores, profissionais de saúde, outras crianças e indivíduos da comunidade na qual está crescendo.
II. As crianças experienciam e aprendem no mundo através dos relacionamentos socioafetivos, e estes, por sua vez, influenciam todos os aspectos do desenvolvimento infantil.
III. A criança se beneficia de suas próprias ações em relação às pessoas com que convive e aos objetos que utiliza em seu cotidiano e nas brincadeiras. O estímulo ao desenvolvimento neurológico é necessário, cabendo ao cuidador oferecer atenção, reagir às iniciativas de interação infantil, servindo de referência para a criança.
IV. Interações que estimulam a afetividade geram vínculos consistentes, os quais encorajam a autonomia e são necessários para que a criança gradualmente entenda a si própria, sua importância na vida dos outros e futuramente na sociedade.
V. As crianças envolvidas em relações com empobrecimento afetivo e negligenciada funcionam como fatores de risco para distúrbios psicossociais no futuro.

Estão CORRETOS:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

116Q978844 | Meio Ambiente, Politicas Públicas e Aspectos Legais, Ciências, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

O Brasil ocupa quase metade da América do Sul e é o país com a maior biodiversidade do mundo. São mais de 124.000 espécies da fauna, mais de 44.000 espécies da flora e mais de 8.000 espécies de fungos conhecidos no País, espalhadas pelos seis biomas terrestres e três grandes ecossistemas marinhos. Suas diferentes zonas climáticas do Brasil favorecem a formação de biomas (zonas biogeográficas), a exemplo da Floresta Amazônica, maior floresta tropical úmida do mundo; o Pantanal, maior planície inundável; o Cerrado, com suas savanas e bosques; a Caatinga, composta por florestas semiáridas; os campos dos Pampas; e a floresta tropical pluvial da Mata Atlântica. Além disso, o Brasil possui uma costa marinha de 3,5 milhões km², que inclui ecossistemas como recifes de corais, dunas, manguezais, lagoas, estuários e pântanos.

A Convenção sobre a Diversidade Biológica (CDB), adotada durante a Conferência das Nações Unidas sobre Meio Ambiente e Desenvolvimento (Rio-92), tem como objetivos principais:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

117Q975551 | História, Libras, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

O país, que na antiguidade, as crianças surdas eram condenadas à mesma morte reservada aos deficientes e eram lançados ao mar, foi:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

118Q975565 | Psicologia, Psicólogo, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Em um experimento de Psicologia Experimental, um pesquisador deseja investigar o efeito de diferentes níveis de privação de sono na capacidade de atenção de adultos jovens. O pesquisador organiza três grupos: um com sono normal (controle), um com 24 horas sem dormir e outro com 48 horas sem dormir. Todos os participantes realizam o mesmo teste de atenção em condições padronizadas de ambiente.

Considerando os conceitos fundamentais da Psicologia Experimental e da metodologia científica, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

119Q978673 | Direito Sanitário, Saúde Pública, Assistente Social, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

De acordo coma Portaria GM/MS nº 230, de 7 de março de 2023 – Institui o Programa Nacional de Equidade de Gênero, Raça e Valorização das Trabalhadoras no Sistema Único de Saúde, analise os conceitos, entre outros, e assinale a alternativa INCORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️

120Q978679 | Serviço Social, Serviço Social no campo sócio jurídico, Assistente Social, Prefeitura de São João do Rio do Peixe PB, EDUCA, 2025

Um assistente social que atua em um hospital público é demandado judicialmente para elaborar um parecer social sobre a situação de uma criança em processo de guarda provisória. A equipe médica também solicita o apoio do profissional na articulação com o Conselho Tutelar e a Vara da Infância.
Considerando as atribuições profissionais e os princípios da interdisciplinaridade e do trabalho em rede, assinale a alternativa CORRETA:
  1. ✂️
  2. ✂️
  3. ✂️
  4. ✂️
  5. ✂️
Utilizamos cookies e tecnologias semelhantes para aprimorar sua experiência de navegação. Política de Privacidade.