Questões de Concursos: Língua Inglesa em Rede

Prepare-se para a prova com questões de Língua Inglesa em Rede de Concursos Públicos! Milhares de questões resolvidas e comentadas com gabarito para praticar online ou baixar o PDF!

Filtrar questões
💡 Caso não encontre resultados, diminua os filtros.
Limpar filtros

1 Q947176 | Inglês, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Texto associado.

Leia o texto a seguir para responder à questão.


Predictions for the future of 'smart' education

Posted by Charley Rogers - January 22, 2018


A wave of new technology has been introduced into schools up and down the country changing the way teachers deliver lessons and how students learn.

A research by Randstad Education found schools and colleges have adopted the latest tech to improve teaching and make lessons more interactive and engaging. Some of the innovations already in use include ‘gamifying’ lessons by incorporating game-like rules and tasks to increase motivation. For example, Shireland Academy in the West Midlands included Minecraft on its curriculum.

Education, the research found, will become more project-based and include more interactive content to keep up with students’ changing attitudes towards traditional media. Classrooms, it is predicted, will join the Internet of Things – a network of devices like smartwatches that connect and share data with other items and systems – and create ‘smart schools’ where the teachers, students and devices become more connected.

Pressure on teachers – 75% find their workload unmanageable – as well as rising student numbers means technology will play a larger role performing tasks to save time. Teachers are also reaping the rewards as lessons and assessments move out of the classroom and onto platforms that make it easier for them to chart progress and achieve a better work-life balance. Education experts have highlighted the importance of new techniques that help teachers do their jobs.

However, while tech will become more commonplace in the classroom, it is expected to compliment teachers and not replace them. It´s important to understand that teaching tools have come a long way since the days when teachers used to write on chalkboards and present using an overhead projector.

The research says that students today benefit from some of the most exciting technology available to schools, but it’s not just the pupils who benefit from these innovations through invigorating lessons and virtual learning. Teachers are also reaping the rewards as lessons and assessments move out of the classroom and onto platforms that make it easier for them to chart progress and achieve a better work-life balance.

Technology has arrived and the teachers and classrooms of tomorrow are here today.

Disponível em: <https://edtechnology.co.uk/Article/predictions-for-the-future-of-education>. Acesso em: 19 set. 2018. (Adaptado).


De acordo com o texto, em termos de sentido, verifica se que

2 Q947196 | História, Período EntreGuerras Totalitarismos, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

O trecho abaixo revela alguns aspectos da noção de justiça em Platão:

A missão do verdadeiro Estado não é tornar o mais feliz possível a classe dominante da população, uma vez que tal Estado deve velar pela felicidade de todos, e isto depende de que cada indivíduo cumpra o melhor possível a sua função específica, e somente ela (JAEGER, Werner. A Paideia. São Paulo: Martins Fontes, 1995, p. 807).

Nesse Estado, proposto por Platão, quem eram aqueles destinados a governar e realizar a justiça na Polis?

3 Q947189 | História, Antiguidade Oriental Egípcios, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Leia o texto a seguir:

Os padres ali [nas missões jesuíticas do Paraguai] têm tudo, e o povo nada; é a obra prima da razão e da justiça. Quanto a mim, não conheço nada mais divino do que os padres, que aqui fazem guerra ao rei da Espanha e ao rei de Portugal, e que na Europa confessam esses reis; que aqui matam espanhóis e em Madri os mandam para o céu: isto me encanta.

VOLTAIRE. Cândido. Disponível em: <www.dominiopublico.gov.br/download/cv000009.pdf>. Acesso em: 28 set. 2018.

O texto citado é um trecho do conto filosófico “Cândido”, publicado por Voltaire em 1759. Nesse trecho o filósofo

4 Q947177 | Inglês, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Analisando os aspectos linguísticos e estruturais do texto, constata-se que

5 Q947188 | História, Construção de Estados e o Absolutismo, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Leia o texto a seguir.

Como seria de prever, pouco tempo depois um general arrojado (convidado a intervir por alguns membros do Diretório de 1799) dispôs-se a explorar a indispensabilidade e o prestígio do exército para tomar o poder num golpe de Estado. Napoleão Bonaparte utilizou a sua base no exército para se firmar (pouco a pouco) [...]. Muito mais importante, porém, foram as mudanças institucionais verificadas sob a égide de Napoleão.

SKOPCOL, T. Estado e Revoluções Sociais: análise comparativa da França, Rússia e China. Lisboa: Presença, 1985. p. 209.

A Constituição francesa de 1799, submetida a um plebiscito e aprovada por mais de três milhões de franceses, concedeu a Napoleão Bonaparte o título de

6 Q947194 | Sociologia, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

A sociologia sempre tematizou os conflitos sociais. Eles assumem várias formas e foram abordados por diferentes perspectivas. A filosofia política, desde Hobbes, também tematizou os conflitos sociais. A sociedade brasileira contemporânea vem sendo perpassada por relações conflituosas que atingem questões políticas, morais, intelectuais, entre outras. A respeito dos conflitos sociais, verifica-se que

7 Q947175 | Inglês, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Texto associado.

Leia o texto a seguir para responder à questão.


Predictions for the future of 'smart' education

Posted by Charley Rogers - January 22, 2018


A wave of new technology has been introduced into schools up and down the country changing the way teachers deliver lessons and how students learn.

A research by Randstad Education found schools and colleges have adopted the latest tech to improve teaching and make lessons more interactive and engaging. Some of the innovations already in use include ‘gamifying’ lessons by incorporating game-like rules and tasks to increase motivation. For example, Shireland Academy in the West Midlands included Minecraft on its curriculum.

Education, the research found, will become more project-based and include more interactive content to keep up with students’ changing attitudes towards traditional media. Classrooms, it is predicted, will join the Internet of Things – a network of devices like smartwatches that connect and share data with other items and systems – and create ‘smart schools’ where the teachers, students and devices become more connected.

Pressure on teachers – 75% find their workload unmanageable – as well as rising student numbers means technology will play a larger role performing tasks to save time. Teachers are also reaping the rewards as lessons and assessments move out of the classroom and onto platforms that make it easier for them to chart progress and achieve a better work-life balance. Education experts have highlighted the importance of new techniques that help teachers do their jobs.

However, while tech will become more commonplace in the classroom, it is expected to compliment teachers and not replace them. It´s important to understand that teaching tools have come a long way since the days when teachers used to write on chalkboards and present using an overhead projector.

The research says that students today benefit from some of the most exciting technology available to schools, but it’s not just the pupils who benefit from these innovations through invigorating lessons and virtual learning. Teachers are also reaping the rewards as lessons and assessments move out of the classroom and onto platforms that make it easier for them to chart progress and achieve a better work-life balance.

Technology has arrived and the teachers and classrooms of tomorrow are here today.

Disponível em: <https://edtechnology.co.uk/Article/predictions-for-the-future-of-education>. Acesso em: 19 set. 2018. (Adaptado).


According to the information presented in the text, technology in school is

8 Q947181 | Física, Dinâmica, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

O preço de uma calça jeans na loja Novo Visual é de R$ 80,00. Pagando à vista em uma promoção do dia dos namorados, Pedro conseguiu um desconto de R$ 15,80. O valor desse desconto em percentual é de

9 Q947186 | História, Antiguidade Ocidental Gregos, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

A fluorexetina é um fármaco largamente utilizado para distúrbios de ansiedade e depressão. O processo de cristalização desse fármaco impacta diretamente na biodisponibilidade no organismo humano. No processo de cristalização do oxalato de fluorexetina, estima-se uma variação da energia livre de Gibbs e da entalpia, a 25°C de aproximadamente -180 kJ.mol-1 e -259 kJ.mol-1 , respectivamente. Com base nesses parâmetros termodinâmicos, verifica-se que esse processo de cristalização é, a 25º C,

10 Q947193 | Sociologia, Língua Inglesa em Rede, UEG, UEG

Segundo a Empresa Brasileira de Agricultura e Pecuária (EMBRAPA), a região denominada de MATOPIBA compreende cerca de 73 milhões de hectares distribuídos em 31 microrregiões e 337 municípios. Nela há mais de 300 mil estabelecimentos agrícolas, 46 unidades de conservação, 35 terras indígenas e 781 assentamentos de reforma agrária e áreas quilombolas, num total de cerca de 14 milhões de hectares de áreas legalmente atribuídas, além de áreas de conservação ainda em regularização. Essa região denominada MATOPIBA corresponde à:
Utilizamos cookies e tecnologias semelhantes para aprimorar sua experiência de navegação. Política de Privacidade.