Leia o texto.
You might think of assessing and testing as synonymous
terms, but they are not. Let’s differentiate the two concepts.
In educational practice, assessment is an ongoing process
that includes a wide range of methodological techniques.
Whenever a student responds to a question, offers a comment,
or tries a new word or structure, the teacher subconsciously
analyses the student’s performance. Written work—from a
simple sentence to a formal essay—is a performance that
ultimately is “judged” by self, teacher, and possibly other
students. Reading and listening activities usually require some
sort of productive performance that the teacher observes and
then implicitly evaluates. A good teacher never ceases to assess
students, whether those assessments are incidental or intended.
Tests, on the other hand, are prepared administrative procedures
that occur at identifiable times in a curriculum, when learners
know that their responses are being measured and evaluated.
BROWN, H .Douglas. Principles of language learning and teaching. 5th
ed. Longman, 2000. Adaptado. Uma professora de Inglês recém-formada, desejosa de melhor
compreender o desempenho de seus estudantes adolescentes no
dia a dia de suas aulas, demonstrará ter compreendido
adequadamente o conceito de ‘assessment’ proposto no texto se,
para alcançar seu objetivo,
✂️ a) aplicar, ao final de cada aula, um brevíssimo quiz focando o
principal conteúdo cumprido naquele dia. ✂️ b) atribuir tarefas escritas regularmente, para dessa forma
devidamente documentar a aprendizagem. ✂️ c) solicitar aos estudantes que teçam comentários sobre como
julgam estar ocorrendo a sua aprendizagem e a dos seus
colegas. ✂️ d) observar quaisquer manifestações em língua inglesa de seus
estudantes para construir uma avaliação informal da sua
aprendizagem. ✂️ e) preparar instrumentos de avaliação que incorporem uma
vasta variedade de técnicas metodológicas.